Lage berättar

text och foto LOTTA BELSING
Nr 4/2009

Lages turdag & mattes otursdag



Det var en vanlig dag i våra liv. Jag och matte åt frukost och matte gick till träffpunkten och träffade vänner och var social. När matte kom hem gick vi ut på gården. Jag var i koppel som jag trivs med men det satt för hårt så matte ändrade det men då helt plötsligt så hände det,  jag gled ut ur det och fick springa fritt en stund det var så skönt att vara utan koppel ett tag men matte hann få tag i mig. Vad glad hon blev!

Senare samma kväll så tog matte upp mig ur buren som hon brukar göra innan vi ska sova och jag får vara i soffan. Jag satt på mattes axel och helt plötsligt får jag jättefart och springer upp på soffkanten men jag springer för fort och hamna snett så jag faller pladask på alla fyra bakom soffan på golvet. Hon flyttar på soffan och kryper på golvet för att få tag på mig.
Matte blir så chockad att hon börjar gråta och ber om ursäkt och pratar jättemycket med mig, innan vi till slut gå och lägger oss.

Mvh Lage

Kommentarer
Postat av - Rickard

Ha ha ha var jättekul berättelse fylld av vardag.MEN även av allvar.Jättebra skriven, såg för mitt inre hela berättelsen ur Lage perspektiv.

2009-10-16 @ 16:47:05
Postat av - Rickard

Ha ha!Härlig berättelse,skrattade högt.Du kan verkligen beskriva ur Lage perspektiv:)Men allvaret på slutet blir också en balans,ju så vardagen väldigt ofta.Slutet gott allting gott.

2009-10-16 @ 16:54:49

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0