DIKTER

text & foto ANN-CHARLOTTE STERNEFÄLT
Nr 6 2010


Astrid mitt hjärta (Astrid är min katt)
Astrid mitt hjärta!
Du är min favorit,
som hjälper mig med
min inre smärta,
och får mig att inte trilla dit!

Jag önskar
Jag önskar att mitt liv var bra,
att varje dag är en lycka som vara ska.

Jag önskar att solen skiner varje dag,
att jag aldrig mer förlorar livets tag.

Jag önskar att blommorna blommar här och nu,
att jag hade förmågan att skänka kärlek till mina vänner som du.

Jag önskar att livet lekte för mig,
att det helt enkelt vore helt okej.

Jag önskar att jag fick slippa,
att livet svänger ner och upp och upp och ner.
Att livet istället är glädje som jag ser.

Sökte
Jag hoppades och sökte.
Sökte och vann.
Livet kom åter,
och jag lyckan fann.
Inom mig jag gråter,
av att äntligen ha hittat.
Hittat till glädjens famn.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0