PLÖTSLIGT HÄNDER DET

text KENNETH, foto JOAKIM OTTOSSON
Nr 5/2010




Tittar i min almanacka
och ser det. Månadens sista dag är också sommartidens sista dag, utan pardon. Jag får tänka till, vad é det man säger? På våren ställer man fram utemöblerna, på hösten ställer man tillbaks dem. Det är alltså dags att ställa tillbaks klockan. Här i ligger då själva vinsten, vi har alla för en gångs skull dragit en vinstlott, vi får en hel timme extra!
Vad kan man då göra med en extratimme? Kanske…skriva det där viktiga brevet…plantera om några krukor…för en gångs skull påbörja ett mer hälsosamt liv…återuppta kontakten med gamla kompisen…tvätta bilen…
Men sen slår det mig. Visst f-n, vi skruvar tillbaks klockan mitt i natten. Så det blir nog inte så mycket av. För är det någon vinstlott jag fått så är det god nattsömn, men tanken var ju god. Alltså, mycket tänk, lite verkstad. Det känns nästan som ett kulturfenomen i sig.

Men i vår verkstad lyser flitens lampa mellan molnen, oavsett vinter- eller sommartid och Presspunkten välkomnar Patrik och Åse. Tack Nina för ditt bidrag.
/Kenneth

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0