MINA MINNEN

text & bild  JOHANNA LEWÉN
Nr 5/2009

Jag försöker alltid hålla mig till vår tidnings tema, vilket i detta fall är minne. Fram tills idag hade jag svårt för att bestämma mig fram tills jag kom på att jag har flera minnen som jag håller för evigt kärt i mitt hjärta; mina minnen tillsammans med min fästman på det spel där vi träffades för cirka 2 år sedan.

Jag och min fästman träffades på spelet Oz Another Life för cirka två år sedan. Sakta men säkert blev vi goda vänner som till slut ledde till en förälskelse

Strax efter det vi hade offentligt blivit ett par i både spelet och i verkliga livet hölls vårt första ”bröllop” på spelet där vi träffades. Denna dag blev oförglömlig för oss båda två tack vare alla våra vänner och ”familjer” vi hade med oss och delade vår glädje och kärlek för varandra.



Ungefär ett år senare bestämde vi oss för att hålla en hemlig ceremoni i vårt ”hus” i spelet för att förnya våra ”löften”.  Detta tog längre tid att göra då vi fick spara mycket mer pengar för att inreda huset och se till så att ”ceremonin” kunde hållas på en tidpunkt då de flesta av de inbjudna hade möjlighet att komma.



Vi frågade en väldigt nära vän till oss båda ifall han ville vara vår ”vigselförrättare”, vilket han med glädje gjorde. Han hade arbetat på ett tal i flera dagar innan ”ceremonin” och berörde oss alla djupt med sina varma och vackra ord. Hans sista mening var ’They lived happily ever after’ och vi gör vad vi kan för att leva upp till detta.



Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0