FEST ELLER KOLERA

text & foto KENNETH SVENSSON
Nr 4/2010



Jag kan bara konstatera att det inte är många droppar kvar i sommarbägaren. Men den har varit fylld till bredden och för min egen del har denna sommar gjort gott.

Den 19:e september blir en betydande dag men det är nog inte vart fjärde år våra viktigaste val görs. De mest betydelsefulla val sker ständigt och dagligen. Tänker tillbaks på en rubrik i ett tidigare nummer av Presspunkten, ”Du kan välja glädje”. Dvs. att i alla vardagssituationer där det finns valmöjlighet kan du och jag välja att tänka positivt och gott om de människor vi möter. Även om det låter som en klyscha så har jag vågat testa. Döm om min förvåning, det funkar.
Saker och ting blir lite lättare. Så om du måste välja,
fest é bättre än kolera.

Presspunkten är som alltid i förändring, medarbetare kommer och går. Nu är det dags att hälsa Frida välkommen och jag vill passa på att tacka Mikk för dina bidrag.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0