LAGE BRERÄTTAR

text & foto LOTTA BELSING
Nr 4/2010

Lages semester!
Matte bestämde sig en dag för att hon skulle åka iväg på en resa till Karlstad. Så i sista stund fick jag flytta till husse. Jag fick sitta i min transportbur medan vi åkte till husse. När vi kom fram så blev jag nersläppt i min bur. Jag var där en stund tills matte tog upp mig och jag fick springa på husses golv. Det var roligt, det var något nytt att utforska. Sen tog matte upp mig och jag låg och blev klappad hon skulle åka nästa dag.




Dagen efter talade matte om för husse när jag skulle få min mat. Matte hade nog svårt för att lämna oss för hon sa hejdå hela tiden. Men tillslut gick hon. Nu var det bara jag och husse hemma. På kvällen satt husse och pratade med mig och han gav mig mycket mat. Efter några dagar kom matte hem. Hon blev jätteglad.

En dag gjorde husse rent i min bur men han tog inte bort det smutsiga sågspånet utan han fyllde på med nytt ovanpå. För mig var det okej men inte för matte. Husse och jag har haft det roligt han har pratat mycket med mig och jag har fått så mycket mat att jag har blivit lite tjock under semestern hos husse. Men det är inget jag tänker så mycket på. Husse har även spelat gitarr och musik för mig! Det har varit riktigt kul. Jag längtar tills nästa semester!

Mvh Lage

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0