LAGE BERÄTTAR

text & foto LOTTA BELSING
Nr 3/2011


Del 12

Sommar och lite vilsen!
Det blev en lugn påsk och jag fick vara ifred. Pusst och stön. Men jag har ännu inte hittat mina brudar, var håller de hus? Matte sa att de kanske finns i trappan. De har nog bildat familj på någon annan plats.

För nästan en månad sen fick jag en premiärtur på balkongen, jag stortrivdes det var skönt att få komma ut, jag kände mig lätt lite vilsen. Matte fick nog lite panik. Men efter ett tag trivdes matte också. För varje gång vi har varit ute på balkongen så känner jag en doft som jag tror kommer uppifrån men matte hindrar mig och släpper ner mig i buren. Jag tror att jag känner doften av brudar...

Till helgen ska vi på stor fest. Jag ska ha frack och fluga.
Ta hand om varandra.

Trevlig sommmar önskar Lage!


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0