LAGE BERÄTTAR

text & foto LOTTA BELSING
Nr 5/2011


Del 14
Ensam hemma


Hej! Vilken stressig helg. Jag var nämligen ensam hemma för första gången i den nya lägenheten.  Matte sov hos husse och jag fick inte följa med. Jag skulle passa lägenheten. När matte kom hem var jag hungrig som ett svin så klart. Hon sa att det var stökigt. Trots att matte bara sovit borta en natt så kände jag mig osocial. Jag fick min mat och efter ett tag fick jag vara i soffan.

Matte började städa min bur. Det var inte lätt att passa lägenheten och jag vara alldeles ensam. Men jag blev glad när matte kom hem och jag fick äntligen mitt godis!
När jag är på golvet så brukar jag gömma mig för matte och hon blir lika orolig varje gång.
Ha en trevlig höst så hörs vi till jul.

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0