LAGE BERÄTTAR

text & foto LOTTA BELSING
Nr 4/2011

Del 13


Häromdagen kom matte hem från en grillfest.
Hon hade vunnit trädgårdsredskap men inget till mig. Då blev jag sur och var i mitt nya hus som jag fått av husse. Då ville jag flytta till husse men det fick jag inte. Mitt nya hus är större och ha snetak på båda sidorna och jag har mer plats att röra mig på.. så min rumpa är inte utanför. Men jag kan inte sitta på taket på det nya huset det kan jag med det gamla. Matte brukar variera mina hus så jag blir lite snurrig, hon måste sluta göra så.

En dag berättade matte att vi skulle vara barnvakt hon hade träffat sina syskonbarn och de berättade att de skulle åka på semester och att jag skulle få passa mina kusiner. Men det blev tyvärr inget med det.

Idag ska jag träffa min människa kusin och hon bara bråka med mig. Det gjorde hon när vi hade varit hos veterinären och hon var med mig och sen följde hon med mig hem och busade med mig. Hon var inte snäll då. Kan jag få hjälp med hur jag ska hantera henne?!
Matte och jag har varit mycket på balkongen det har varit kul men det kunde varit bättre!

Ha en trevlig höst!

Mvh Lage.

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0