ROSEN

text & foto JOHANNA LEWÉN
Nr 3/2011

Vi försöker varje dag
finna någonting som gör oss glada. Kanske blommor med en liten chokladask, en god middag eller en rea på de där byxorna som du spanat in en längre tid. Men för mig är den ultimata lyckan mina föräldrar Kent och Ingrid Lewén.


Min mamma har inte haft det allt för lätt då hon var ung, men av detta kan jag inte se några som helst spår av. När än jag och mina systrar behöver henne så kommer hon alltid till vår räddning på ett eller annat sätt. De senaste månaderna har jag uppskattat henne ännu mer då hon till och med sträckt ut en hjälpande hand till en av mina bästa vänner. Hon har ett hjärta av guld som smittat av sig en del på mig själv, vilket är till mig en stor glädje.

Min pappa kan jag bara säga att han är född till talesman, kärleksfull make och pappa. Igenom hela min uppväxt har jag sett på hur han med stort engagemang vigt sitt liv till att försöka göra en skillnad som lärare, politiker, talesman och ordförande för flertal olika föreningar. När jag och mina vänner behöver råd så finner han alltid en lösning. Något som förvånar de flesta som träffar honom är att han alltid är på glatt humör och sitt sinne för humor.

Tillsammans har de uppfostrat mig till den jag är idag. Ända sedan jag visade mitt intresse för att måla och skriva så har de varit mina största beundrare. Tack vare dem så vet jag att jag kommer att nå långt i livet bara jag försöker och tar det i min egen takt.

De är mina hjältar och min största inspirationskälla och jag kommer att ägna hela mitt liv till att sträva efter att bli som dem. Med en kärleksfull och omtänksam familj med nära vänner omkring mig. Att veta att man varje dag har gjort någon skillnad är för mig den största belöningen. Detta är någonting som jag ser dem göra varje dag, fastän de inte själva är medvetna om det många gånger.

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0