Ledare

Nr 2/2013
text KENNETH SVENSSON
illustration HENRIK MAGNUSSON
 
Tappad & nöjd...
 
Började dagen med lite åderlåtning.
En återkommande win-win-situation.

Efter en helg i lite obalans har jag har jag nu rätat upp skutan. Skuta i det här fallet är min gamla bil. Den ansåg inte att det var läge för en lördagsutflykt till icke namngivet möbelföretag i vårt grannlän. Redan efter ett par mil börjar det kärva i en frambroms, inte lämpligt att fortsätta.
 Bara att vända hemåt igen med många stopp på vägen för att undvika överhettning. Tur det finns händiga ”kloka gubbar” på hemmaplan. Lördagsutflykt blev till söndagsutflykt.

Som blodgivare får jag mer än vad jag ger. Det är nämligen en ren hälsokur för oss med högt blodvärde. Att handlingen dessutom är till nytta för någon okänd medmänniska gör ju inte saken sämre. Som ”lön för mödan” får man välja bland något ur presenthyllan. Jag brukar välja något gosedjur som skänks till någon av barnavdelningarna. Så nu går jag lite lättare fram mot nya vurpor och solskensdagar. För det är väl när det pendlar lite hit och dit som livet bli påtagligt.

Stort tack till Helena och Anette.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0