Ledare

text KENNETH SVENSSON
illustration HENRIK MAGNUSSON
Nr 1/2013
 
 
Positiv ränta...
Äntligen ett ämne att slösa i. Den kärlek som är riktig och sann ger mer än vad den tar, oavsett insats. Alla hjärtans dag är i antågande, det är kanske dags att uppgradera den dagens värde. Hej på dig – Valentin!
 I vad vår passion ligger är unikt för var och en, jag önskar oss alla att få uppleva den. När vi väl har drabbats så är det väl bara att kapitulera med flaggan i topp. Tänk vad mänskligheten fått vara med om i kärlekens namn.

– Säg till om jag stör, sa du när du klev in, då går jag genast igen.
– Du inte bara stör, sa jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
Av Eeva Kilpi (f 1928)

Men även det vackraste mynt har en baksida. Vad händer när
kärleken går över styr, besatthet, kontroll, svartsjuka,
stalking...? Se till att solen skiner på den vackra sidan!
...vi går mot varmare årstid, så visst kommer den att skina.

Varmt tack till Gustav och Tranquilo -70.

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0