Ledare

Nr 4/2015
text KENNETH SVENSSON
foto OLA WARRINGER
 
 
Normaltid?
Tromtö gör sig banne mig alltid bäst, tänkte jag. Brukar ju längta hit då boklöven slår ut och det som ska spira tar fart. Men varför längta sig bort? Med en nyss inkasserad timme i bagaget denna första söndag med normaltid, faller löven som en lyx. Som vanligt slår det mig att det är allt för sällan jag tar mig energi att göra stunder som denna till min ”normaltid”. 
   Må vara en flykt att ta sig till platser där det går att befrias, att i tanken för ett ögonblick slippa summera världen i veckan som påtagligt varit allt annat än lyx. 
Jag behöver inte påminna mig eller dig, det kommer en måndag. 
Vi kavlar upp ärmarna och tar tag i vår gemensamma värld.

Nästa gång packar jag med lite korv att grilla...


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0