Orka?

Nr 3/2015
text & foto OLA WARRINGER

 

Efter att använt facebook i över 5år snart har det verkligen börjat spåra ur. Jag använder det huvudsakligen för att publicera mina fotografier och hålla kontakt med folk som vägrar använda andra medier. Men att sitta och läsa “news feeden” är helt hemskt, det är 50% bilder med citat och 50% politiskt trams, rent ut sagt. Massa länkar till media som anses vara “öppen” media men är vridna åt något håll och folk tror blint på allt som skrivs.
 

Det värsta med det hela är alla svenskar som sitter och klagar på hur vi har det och hur massinvandringen förstört vårt vackra land. Folk som tycker så kan inte ha en aning om hur det ser ut i världen idag. Vi har kanske bäst levnadsstandard i världen och en vanlig arbetare idag i Sverige får väldigt bra betalt. Vi har ekonomiskt bistånd till folk som inte kan försörja sig, vilket dem flesta länder i Europa totalt saknar. Ändå är vi inte nöjda?

 

Folk sitter och spammar ut massa citat om hur politiken i Sverige är ett h-e visst, jag håller med. Men jag lägger inte ner all min energi på att sitta och klaga på det och inte göra något åt det. Folk som går på socialbidrag, super och slår sönder saker på stan, går hem och spammar facebook att älska Sverige. Det är rent ut sagt ett skämt, leva på andras förtjänst och inte göra något för att göra Sverige bättre förutom att spamma massa länkar om statistik på facebook.

 

Bli politiker och gör något åt det då istället för att sitta och rädda världen på facebook, för tyvärr, mina inskränkta vänner, ni kan inte rädda ert kära Sverige igenom att rösta på Sverigedemokraterna och gå på socialbidrag.

 

Var nöjd med att du bor i Sverige och har det så pass bra som du har för du är en utav dem få på denna jord som har så mycket valmöjligheter och frihet.

 

Jag anser ju att jorden tillhör alla och att gränserna som människorna ritat ut betyder ingenting för mig, var när du vill, var du vill, vem du vill, hur du vill.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0