Ledare

Nr 2/2016
text KENNETH SVENSSON
foto OLA WARRINGER
 
"Snigelpost"

Då var det dags igen. I morgondagens solsken, med USB-minnet i fickan, tar jag en promenad till Anders och hans trevliga kollegor på tryckeriet. Jag brukar ha den goda vanan att ibland dyka upp mitt i fikapausen.
 Mycket går att skicka via nätet, men lyckligtvis i detta fall är det fortfarande enklare manuellt. Inte bara enklare. Man skulle kunna kalla det för en friskvårdsstund med sjöutsikt. Längs kajen kommer jag få svar om sillen har anlänt. Det brukar vara ett uppskattat nöja att ”dra sill”, om inte annat för att dryga ut hushållskassan. Kanske dyker Aspöfärjan upp, som en påminnelse om midsomrar som levts och kommande minnen.
 Hur som helst, jag får lov att tacka redaktionen för ett gott jobb än en gång.

 

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0