Super smash bros

Nr 2/2016
text MATTIAS KARLSSON
 
Utvecklare: Sora Ltd. , Namco Bandai Games
Utgivare: Nitendo
Konsol: Nitendo 3DS, Wii U
Utgivningsår: 2014
 

Super Smash Bros. För Nitendo 3DS och Wii U är ett fightningspel. Man kan uppdaterar spelet via Internet till den senaste versionen för att få ännu fler spelmöjligheter. Man kan spela med sammanlagt 48 figurer i spelet som t.ex. Mario, Donkey Kong, Zelda och Pikachu. Dessutom kan man ladda ner ytterliggare figurer som Mewto och Roy. Spelfigurerna är hämtade från olika spelserier som t.ex. Animal Crossing, Super Mario, The legend of Zelda, Pokemon m.fl. Spelet ingår i spelserien Super Smash Bros. Som har funnits sedan år 1999 då första spelet Super Smash Bros. Gavs ut till spelkonsolen Nitendo 64. Super Smash Bros. For Nitendo 3DS och Wii U är det fjärde spelet i serien. Spelet är lämpligt från 12 år.

 

Jag har spelat Nitendo 3DS versionen ett flertal gånger och jag tycker att spelet är roligt eftersom man slåss i spelet. Jag tycker inte att spelet är särskilt svårt för att vara från 12 år utan det är lätt. Spelet har många funktioner vilket märks när jag sätter i spelet i min Nitendo 3DS eftersom det tar tid att starta det, förmodligen för att det är stort och mycket innehåll.  
 Jag tycker att det är det roligaste fightningspelet jag har spelat eftersom spelet bland annat innehåller 3D, vilket gör att spelet blir lite mer häftigare. Jag är dessutom ett fans av Mario och Pokemon spelen vilket är extra roligt att det finns figurer och nivåer tagna ifrån dessa spelen. Det är som är exklusivt för Nitendo 3DS versionen är att man kan spela Smash Run där man springer runt i en labyrint för att samla krafter och förberedda sig för en strid. Man har 5 minuter på sig att springa runt i labyrinten och sen kommer striden.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0