Saras strul

Nr 1/2017
text PETRA SVENSSON
 

”Hej Sara! Möt mig vid bänken på klippan. Kl:20.00. OXOX Sören”

”Hej Sören! Varför då? Hittar du ingen annan? Sara”

”Jo, men ingen som du. Snälla kan du komma? Sören”

”Okej! Jag kommer. Sara”

”Tack! Sören”

 

Sara går sakta till mötesplatsen. Hon funderar om att träffa Sören är det ett klokt ide. Lurar han mig bara? Kommer han dyka upp? 

 Framme vid mötets plats var det mörkt och tomt. Tänk om det händer någon när jag står här själv? Vad vill han och vad är det som är så viktigt? Om han inte kommer snart går jag. Det börjar snöa. När kommer han? Tänkte Sara och skickar ett sms till Sören.
 Nu har det gått en timme. Jag går hem nu för jag orkar inte vänta längre. Han har väl gått hem till en annan tjej. Nu går jag hem. Han bara lurar mig, att han vill. Kommer säkert ett sms eller så kommer han ignorera mig när han träffa mig.

 

På väg hem bestämmer hon sig att gå via centrum. In på ett café och ta en kopp café. Blickar över centrum och ser att bokhandelen är öppen. Är det någon som köper böcker fortfarande? Jag har aldrig läst en bok eller tidning. Det ser ut som det är öppet. I den stunden släpper hon Sören.
 När hon fikat färdigt samlade hon mod och gick in i bokhandlen. Bokhandlen såg verkligen ut som i film. Sara hade förväntat sig att det skulle se tråkigt ut. Typ som bibloteket som hon och hennes klass hade varit på studiebesök. Men bokhandlen såg magisk ut. Som om hon aldrig ville lämna. Vill hitta en speciell bok tänkte hon. Ska hon fråga om hjälp? Vad gillar hon att läsa?

 

Medans hon har varit i bokaffären har hon fått 100 sms och 90 missade samtal från Sören. Typ på 1.5 timme. Hon suckar. Orkar inte mer med problem. Vad är det han vill? Egentligen har hon tröttnat på honom och vill gå hem.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0