hundvän

Nr 3 2018
text Emmelie Olsson
 
 

Hunden sägs vara människans bästa vän. Det finns både långhåriga och korthåriga hundar, olika raser med olika personligheter och beteenden. Men oftast är den en väldigt god lyssnare som alltid kommer när man ropar och finns hos en vid jobbiga stunder, men självklart annars med. Oftast är den ett glatt och sällskapligt djur som gillar att gå ut och leka och få träffa andra hundar eller människor. Men precis som alla andra kan din glada vän också ha sina stunder och skälla på dej eller andra om det inte blir som den tänkt. Då kan den också bitas ibland.

 

Att ha en hund är som att ha mina bästa vänner hos mej. Jag har vänner med både kort och långt hår med olika personligheter som gör var och en av dom unik. Dom finns alltid där för mej och lyssnar på mej om jag vill prata om något som varit jobbigt, men även roliga saker också. Dom är oftast väldigt glada och sociala personer som gillar att gå ut och hitta på saker ihop, eller träffa nya personer som någon av oss bjudit med. Men även för mina glada vänner så finns det dåliga dagar. Då har jag ibland blivit utskälld för saker, och dom kan gnälla på andra personer ibland som dom inte kommer överens. Men största skillnaden är dock att jag aldrig blivit biten av någon än iallafall..


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0