Lättskrämd

Nr 2 2018
Text Emmelie Olsson
 

Folk man ser på tv kan vara så himla lättskrämda. Så fort dom ser eller hör något så ska dom be någon att söka igenom hela huset efter vidunder innan dom vågar gå in igen.

 

”Snälla hjälp mig! Plötsligt vaknar jag och ser en svarthårig tjej med huggtänder, jag vet inte vad jag ska ta mig till.”

 

-En liten tjej med svart hår och vassa tänder?
Jaså hon! Men herregud hon är ju inget du behöver vara rädd för, hon är jättesnäll.
Hon brukar alltid komma ifall man sover inne i vardagsrummet. Varenda gång jag vaknar igen så sitter hon och stirrar mej rakt in i ögonen...

 

Att du bara vågar stanna kvar, jag skulle ha blivit livrädd! Vad brukar du göra då?”

 

-Ja, oftast räcker det med att följa med henne till köket och ge henne frukost. Sen är det ju bara att gå och lägga sig igen väl? För jag antar det är min katt du menar.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0