LAGE BERÄTTAR

Text & foto LOTTA BELSING
Nr 6/2011


Del 15

För några veckor sedan var min människakusin på besök, hon hade halloween lov. Hon var trött när hon kom sent på kvällen och hon pratade lite med mig. Hon skulle sova över i samma rum som mig.
Dagen efter sa kusinen att jag hade fört oljud så hon hade varit vaken. Jag var hungrig som en varg vid frukost fast jag fick inte den förrän till lunch för matte och min kusin sov länge. Hon tog upp mig från buren och satte mig på golvet, hon ville ge mig godis. Jag gömde mig under mitt favoritställe. Då tröttnade hon och la sig i soffan och spelade spel. Där var jag tills matte släppte ner mig i buren. Nästa dag åkte hon hem.
Jag tror att vi ska flytta igen för matte väsnas så mycket. Matte tycker att jag bits för mycket så hon har tagit reda på hur hon ska göra för att jag ska sluta bita henne. Vi ska inte flytta matte håller bara på att julpyssla.

God Jul & Gott Nytt År
Önskar Lage

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0