"Bucket list"

Nr 6/2016
text PETRA SVENSSON
 
Att-göra-innan-jag-dör-lista
 
Många listar sina planer och drömmar. De gör en så kallad ”Bucket list” över allt de vill hinna med i sitt liv. Följa sina drömmar och försöka göra dem. 

 Det är bättre att försöka och misslyckas än att ångra att man aldrig provat. Det är aldrig försent. Jag har hört många säga att de är för gamla. Vad har åldern med sina drömma att göra? Vem säger att du är för gammal du eller någon annan? Varför ska du begränsa dig?
 Det finns saker jag vill göra innan jag dör. Jag har en Bucket list. Har du saker du vill göra? Har du någon lista över dem sakerna? Jag skriver inte detta för att skrämma dig utanför att du ska ta vara på livet. Det är nu eller aldrig. Drömmarna ger liv åt livet.
 Tips från mig är att ha block och penna och skriva ner sin bucket list! Och att ta bilder eller skriver ner datum, plats och hur man upplevde det.
 Några gör listan efter års tider. Det har jag inte provat än.
En sak som jag har hatt på min lista är att lära mig spela gitarr. Det provade att lära mig när jag gick på Jämshög folkhögskola. En lärare som jobbar där gav mig och en annan elev gitarr lektioner.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0