Djur Kärlek

Nr 3 2018
text Joseph Köning
 

Djur är otroligt bra att ha, man blir glad, varm i kroppen och livet känns bättre.
När man kommer hem, och sitt husdjur möter upp än. Det känns skönt att få komma hem och bara få klappa sina katter som jag har hemma.
Det är något speciellt med djur i allmänhet. Det är en obeskrivlig kärlek.
Jag bor fortfarande hemma hos föräldrarna, men när jag flyttar till en lägenhet så har jag funderingar på att skaffa en hundvalp.
Det kommer faktiskt en dikt nedanför här som är väldigt bra.

 

Med lätta tassar smyger jag fram 

Smyger som en tiger
Smyger som en varg
Attack !
Löven flyger omkring oss, mig och min vän
De säger att det bara tar cirka,
En minut att hitta en speciell vän.
En timme att uppskatta dig.
En dag att älska dig, men det tar ett helt liv att glömma dig.
För alltid i våra hjärtan!

 
 

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0