Karro Kanin

Nr 4/2018

text och foto EMMELIE OLSSON

 

 
Kaniner är kramgoa små djur och är väldigt omtyckta som sällskapsdjur eftersom de gillar att vara i flock. De äter bara grönsaker, därför får min systers kanin mycket morötter när jag är där. Jag har haft egna kaniner också. Jag läste om lite om en ras jag haft som heter lejonhuvad dvärgkanin och att det finns en enda sort som är blåögd. Man får alltid lära sig något nytt.

 

Karro är också någon som är helt underbar och lätt att älska. Hon är rolig att umgås och prata med, och finns alltid där i alla lägen. Karro är min lillebrors sambo som också gillar djur och dom har kaniner hemma. Hon är vegetarian och äter bara grönsaker precis som kaninerna. Hennes kaniner har tagit efter och är lika snälla, sällskapliga och underbara som sin matte. Men Karro har ljusblå ögon och finns bara en enda av henne.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0