Bring me the horizon

text VICTOR NILSSON
Nr 5/2012
 
Bring Me The Horizon är ett Metal/DeathCore band, kommer från Storbritannien och statade år 2004. Bandet blev känt via myspace.
 
Brittiska Bring Me the Horizon är ett Metalcore band från Sheffield, Yorkshire. Bildades 2004, består gruppen av sångaren Oliver Sykes, gitarrist Lee Malia, rytm gitarrist Jona Weinhofen, basisten Matt Kean och trummisen Matt Nicholls. De har för närvarande kontrakt med RCA i Storbritannien, USA Epitaph Records. Deras musik handlar på ett ungefär om död/liv, svek/kärlek och självklart party/röj musik lite. De har släppt tre studioalbum,
 Deras första var EP:n, med titeln This Is What the Edge of Your Seat Was Made For gavs ut i slutet av 2004. Debutalbumet heter Count Your Blessings  och kom inte förens den 30 oktober 2006. Deras album There is a Hell Believe Me I`ve Seen It, There Is a Heaven. Let`s Keep It a Secret gavs ut 4 oktober 2010 och är inspelad i Studio Fredman, Göteborg. I mars 2009 lämnade gitarristen Curtis Ward gruppen. Sykes angav i en intervju att anledningen till Curtis avgång var att han hade fått arbete på Top Gear, I juli 2009 anslöt sig Jona Weinhofen till gruppen. Sommaren 2011 spelade de på
MetalTown i Göteborg.  

Mina favoritlåtar
Chelsea Smile. Är skön fest-röj låt för dom som älskar metalmusik och festa !
Diamonds Aren’t Forever. Påminner mig om att vara stark, aldrig ge upp och inte vara slav för någon!
The Sadness Will Never End. Sorg tar aldrig slut sant tycker jag. När man t.ex har förlorat någon...
Crucify Me. Handlar ungerfär om kristerdomen mellan himmel och helvete allt finns! Allt gott o ont för det är vad vi är. Människor som människor.
It Never Ends. Är en av mina största älskade låtar som ha berört mig och tycker det också  är sant i livet. Det (saker) tar aldrig slut, för en del människor, även om man själv vill det.
Visions. På minner mig mycket att vara stark man klara detta och aldrig vara eller visa sig svag.
Eyeless. Låter att man är blind för sanningen o ärlighet,
Blessed With A Curse. Kärleken o svek och sorg = sant med livet.
Don’t Go. Lika sorglig som  Blessed With A Curse men ensamheten finns i vare rum och ställe.
Anthem. Ta fram party utrusningen och saker och RÖJ! Som låten nästan låter som.
Alligator Blood. Säger bara tre ord. Sjukt, galenskap, rysk roulett Som man hör i låten men min åsikt om låten så är den sjukt bra.
Football Season Is Over. Fotbolls säsongen är över! Riktigt skön crazy party beat! Och låter verkligen som en huligan låt, rätt passande låt för fotbollshuliganer enligt
min åsikt om låten.

Bring Me The Horizon är ett av mina mest älskade band som jag någonsin ha lyssnat på! Har lyssnat på dem i ett par år I alla fall. De har inspirerat mig mycket och fått mig att vilja skapa eget band. Men det är ju svårt att hitta personer, jag har kunnat sjunga lite growl (snarare grovt röst som det heter i musikbranschen). Har kunnat det förut men är nog rätt mycket ringrostig nu, plus kanske inte vågat att ställa mig på en scen... Men om jag ska erkänna så när jag lyssnar på Bring Me The Horizon så känner man en oförklarlig känsla av styrka och självkänsla och att våga en del saker och lite mod som man behöver lite i världen. Ibland så föreställer jag mig själv i tankarna, att det är jag som sjunger o spelar med en del personer, till exempel med de man känner (vissa vänner) och som också älskar metal… Men nån gång kanske så
slår min dröm in?

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0