årets borta resa

nr 1 2018
text joseph könig
 
 
 

13-14 januari var det äntligen dags för back-to-back möte med Färjestad i Karlstad.
Så man var enormt sugen att åka, men bussen skulle gå 04.30 på lördagsmorgon. Jag försökte sova på bussen och vissa stunder så gick det otroligt bra. Vi hade ett matstopp i Mjölby.

Vi skulle sova på ett vandrahem i Karlstad, och det var ungefär 3 kilometer från Löfbergs arena, som ligger vid älven.
Vi var framme cirka 12:15 på STF Vandrahem. Det fanns olika rum men jag fick ett enkelrum, och det var skönt. Vi skulle marschera till arenan runt 13.45 och det var otroligt skönt och mycket trevligt att gå bredvid älven, den låg fint Jag hade en bra känsla när vi kom fram till arenan.

 

Första matchen var jämn och KHK tog ledningen, men Färjestad reducerade.
Efter slutsignal så stod FBK som vinnare och resultatet blev 5-3.
KHK kämpade tappert och det var en otrolig kämpaglöd från spelarna. Och vi i klacken gjorde vårt jobb.
Så det var att vända tillbacka till vandrahemmet och ha det trevligt med vänner innan det var dags att röra sig mot Harrys som var uppbokad till oss.
Runt 21.00 var det dags att dra till Harrys, Och det gick bra att hitta, blev en promenad i kylan men det var det värt. Det var en bra stämning och maten var otroligt god. Sen gick jag och några vänner till övervåningen där nattklubben låg.
Och vi hade otroligt kul.

 

vi drog tillbacka till vandrarhemmet och där var efterfesten. Jag var otroligt trött men somnade typ halv 4, Och vaknade typ 08:45, Och kände att vi hade en chans att vinna söndagens möte. Vi checkade ut från vandrahemmet och vi åkte buss till arenan.
Allt kändes bra tills domarna släppte pucken, sen gick det utför. Vi blev totalt överkörda och förlorade med 6-0. Vi i klacken försökte göra det vi kunde göra.

Bussresan hem från Värmland var sådär men man försökte göra det bästa av det och blicka framåt.
Dagarna i Värmland var otroligt roliga och det gör jag gärna om. Trots att man hade Stone Island kläder så blev jag väl bemöt. Det var roligt att träffa nya vänner.
Vi följer vårt lag i med och motgångar.

 

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0