Reptilmässan

Nr 5/2018
text & foto EMMELIE OLSSON
 
Reptilmässan jag brukar vara på är Malmö Tropikmässa, men det finns i flera städer. Hit kommer jätte många uppfödare och säljare från både Sverige och en del olika länder. Man kan köpa allt från snäckor, spindlar, och olika sorters ödlor och ormar, till foderdjur, terrarium och inredning till det. Det är en stor marknad och finns jätte mycket att kolla på. Jag brukar passa på att köpa många syrsor till ödlorna för det är mycket billigare där än i djuraffären, och fråga om lite tips och idéer när det är så många uppfödare där att prata med. Men även andra besökare,som alla har samma intresse som jag, har gett mig råd när vi pratat lite om vilka djur vi har och vad som är bra att starta med. Det är är min favoritmässa eftersom jag älskar kräldjur och här köpte jag mina 2 ödlor som jag har nu. Pappa gillar tekniska eller industrimässor i Elmia eller Stockholm. Han klarar mina geckoödlor men han har inga kräldjur han gillar. Han tycker inte om spindlar men klarar att plocka dom med papper. Mamma har ingen mässa hon brukar gå på själv, utan det brukar vara med mej på reptilmässan. Hon är inte lika glad för kräldjur som jag men tycker ändå att det finns en del kul att koll på där, alla djur utom läskiga. Mamma tycker ödlor är söta men gillar inte ormar och spindlar. Jag gillar inte heller spindlar, men jag blir i alla fall skyddad från dom hemma. Antingen fångar Kiwi dom eller så tar jag upp en av ödlorna så dom får mat.
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0