Vem är Daniel Alfons?

Nr 3/2023
text CHRISTINA ERICSSON
foto ERIC GUSTAFSSON
 

…han föddes -88, bodde under sin uppväxt i en av byarna utanför Karlskrona. Han intresserade sig för konst, film o musik tidigt i livet. Som senare ledde till Estetprogrammet i gymnasiet.
 – Jag målade mycket monster i skolan Har alltid varit
intresserad av skräck. När jag var ungefär 15 år så började
jag samla på fysisk skräckfilm

 

Vid sidan av detta var det musiken som låg honom varmt om hjärtat. Sin första gitarr fick han som 13-åring. Sin första egna låt kom tre år senare o 2010 gav han ut en samling officiellt i sociala medier. Vad har han för stil då? Jo, han är trubadur som skriver visor med texter ur verkligheten. Sin egen och andras. Dom är allvarliga men han framför dem till glada toner, så det är en spännande kombo. Han sjunger om att livet inte alltid är så rosenskimrande.

 

Idag har han fru o två barn som är hans allt. På frågan vad som är en Svensk klassiker i hans liv, (jag blev lite nyfiken) svarade han : fru, barn, musik o skräckfilm!
 Idag gör han sin musik tillsammans med Albin Appelqvist från Musik i Blekinge. Det har genererat i sex låtar som kommer i höst. Daniel har ett flertal spelningar på gång, så håll utkik på de sociala medierna så får ni veta var och när.
Det är verkligen något att se fram emot, jag lovar.


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0