erika & tim - en förbjuden kärlek

text & bild TROLLE LUNDBERG
Nr 2/2014
 
Det var en varm sommarkväll. Solen hade börjat gå ner i horisonten. Jag med min bror, satt på en sten och tittade ut över havet. Tim bor långt ifrån mig, det är bara nu på sommaren vi kan träffas. Han har alltid funnits där för mig. Varit med mig hela livet, sen vi var små till nu. 

 Jag är 17, han 15. Det är inte förrän nu jag har börjat inse hur söt Tim är. Hans svarta hår, hans gröna ögon, hans runda ansikte. Det sätt han tittar på mig. Jag har aldrig haft en pojkvän eller ett kärleks förhållande.

 

 Jag la sakta min arm runt honom och lutade mig mot hans axel.

Jag kan inte neka sanningen för mig själv längre, jag älskar honom. Han är bara min och ingen annan ska få honom.
Vad tänkte jag just? Har mina känslor för Tim blivit så starka att jag börjar känna svartsjuka om han skulle skaffa sig en flickvän?
 Visst vore det kul för honom om han hittade den rätta och jag skulle varit glad för hans skull men jag då? Lämnad och bortglömd i ett hörn. Nej, jag tillåter det inte.
 Jag visste att jag gick för långt men jag kunde inte hjälpa det. Det var som att jag nästan ville fråga om vi kunde älska med varandra men jag var rädd hur han skulle ta det. Vi är syskon, det känns inte som det rätta att göra men en gång är väl ändå inte för mycket att begära? Vi tittade på varandra en lång stund. Tid och rum försvann, det var bara vi två.Sakta förde vi våra huvuden mot varandra tills våra läppar möttes. Vi kysste varandra. Det kändes helt naturligt. Ingen av oss höll emot längre.

 

Vi omfamnade varandra och fortsatte att kyssas. Vi rullade ner från den kalla hårda stenen som vi hade suttit på och ner i den varma och mjuka sanden. Ju hårdare han höll om mig, ju bättre kändes det.
 Vi tog av oss våra tröjor och rullade runt i sanden.
Det var som en dröm blev verklig. Jag började känna hur skuldkänslorna byggdes upp och utan att tveka kastade jag av mig Tim som låg över mig.
 Jag satte mig ner i sanden och började gråta. Tim satte sig bredvid mig och la sin hand på min axel. Det var fel det vi gjorde. Jag ville göra det med honom men jag klarade inte av det. Vi såg förstående på varandra.
Tim räckte mig min tröja. Han log mot mig, jag log tillbaka.
Vi gick sakta därifrån, hand i hand...


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0