FRÅGA SVEA

 

Bakom signaturen Svea finns en grupp individer som har erfarenhet av myndigheter, vård, omsorg, familjeliv och livets hårda skola.

 
 
 

 

Fråga: Jag mår dåligt ibland, vad ska jag göra?

 

Svea: Motion är bästa botemedlet mot nedstämdhet. Ta en promenad, jogga, cykla, simma, spela badminton. Innebandy är också ett exempel på en aktivitet som höjer humöret. Om du faller ner i depression ska du kontakta läkare eller psykolog. Genom terapisamtal kan du få hjälp att hitta och bota orsakerna till mörka tankegångar.Vänta i det längsta med att ta ångestdämpande mediciner. De kan ge biverkningar som är värre än depression. Diagnoser och behandling är individuell och olika från fall till fall. Börja med en promenad och fundera över vad som är bäst för dej.

 

 

 

 

 

Fråga: Jag vill ut och resa men min nya kille vill stanna kvar i stan. Hur ska vi göra?

 

Svea: Ut och res. Om han älskar dej följer han med. Blir han gnällig får han åka hem själv.

 

 

 

 

 

Fråga: Jag vantrivs på mitt arbete. Ska jag säga upp mej? Det är svårt att hitta nytt jobb.

 

Svea: Tala med din chef. Säg att du vill ha andra arbetsuppgifter som du trivs med. Din arbetsgivare kanske kan hjälpa dej in på en annan arbetsplats. Säg inte upp dej innan du har ett annat arbete.

 

 

 

 

 

Fråga: Min nya flickväns familj är nudister. Jag tycker det är pinsamt. Hur ska jag göra? 

Svea: Börja med att blunda och sedan kika lite i taget med ena ögat.

 

 

 

 

 

Fråga: Jag vill uppfostra våra barn efter samma princip som Cesar Millan som kan tala med hundar i TV.
Men min man vill inte vara flockledare. Nu är det jag som bestämmer. Är det bra?

 

Svea: Ja, tänk på Darwin och glöm inte att släppa ut katten.

 

 

Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0