myran

 nr 1 2018
text Emmelie Olsson
 
 
 
 
 
 

Myran är ett väldigt starkt djur som arbetar snabbt och flitigt. Den är ingen liten snyltgäst som flyttar runt, utan är själv med och bygger stacken där den bor. Det är ett väldigt gulligt litet djur att titta på men kan även vara irriterande och springa in i huset utan förvarning, ibland ensam och ibland flera stycken. Då kan dom vara jobbiga att bli av med, och när man försöker kasta ut dom är det risk att man blir biten. När man väl lyckats så försöker man hålla dom borta, för dom gillar sött och ifall man inte tar bort dom så äter dom upp maten eller fikat som man har framme.

 

Min pappa är flitig som en myra när han jobbar. Han är både snabb och jätte stark och han har inte flyttat omkring, utan han har bott kvar i samma hus hela tiden som han även gjort tillbyggen på själv. Pappa är också jätte gullig, men även han kan vara jobbig när han går in i mitt rum utan att fråga. Ibland kommer han in själv men ibland är mamma också med, det beror helt enkelt på vad jag ställt till med. Ifall jag har strulat till det rejält så är dom svåra att bli av med, och ju mer jag försöker desto strängare straff blir det. När jag väl lyckats bli av med honom eller skyllt på syskonen så är det bäst att hålla sig undan ett tag. Pappa är också glad för sött. Därför kan lördagsgodiset lätt vara slut ifall man inte gömmer det. Men han älskar mej och syskonen mer, så vi är nog också väldigt söta ändå även om vi varit jobbiga...


Kommentarer

KOMMENTERA ARTIKELN HÄR

Namn

Kommentar

RSS 2.0